Питання на іспит з патопсихології
1.
Предмет і завдання
патопсихології. Методи патопсихології
2.
Місце патопсихології у
системі психологічних та медичних наук.
3.
Поняття психічної норми
та патології.
4.
Характеристика факторів,
що провокують та детермінують психічну патологію.
5.
Деонтологічні правила
роботи психолога з психічно хворими.
6.
Особливості та задачі
патопсихологічного дослідження.
7.
Принципи побудови
патопсихологічного дослідження.
8.
Психотичний та
непсихотичний рівень психічних розладів.
9.
Клінічні прояви психічної
норми та патології. Критерії психічного здоров`я.
10. Поняття про нормальний та
аномальний розвиток особистості.
11. Соціальні та біологічні
складові нормального та аномального розвитку людини.
12. Психологічна та
патопсихологічна характеристика відчуттів як психічного пізнавального процесу.
13. Психологічна та
патопсихологічна характеристика сприймання як психічного пізнавального процесу.
14. Характеристика основних
груп розладів сприймання.
15. Патопсихологічна оцінка
порушень сприймання.
16. Порушення мотиваційного
компоненту сприймання.
17. Психологічна та
патопсихологічна характеристика уваги як психічного пізнавального процесу.
18. Характеристика основних
груп розладів уваги.
19. Патопсихологічна оцінка
порушень уваги.
20. Розлади орієнтування.
21. Бесіда з метою визначення
особливостей орієнтування.
22. Психологія порушень
мнемонічної діяльності (Психологічна та патопсихологічна характеристика пам’яті
як психічного пізнавального процесу).
23. Характеристика основних
груп розладів пам’яті. Порушення динаміки мнестичної діяльності
24. Патопсихологічна оцінка
порушень пам’яті.
25. Порушення мотиваційного
компоненту пам'яті.
26. Психологічна
характеристика порушень інтелектуальної діяльності
27. Психологічна та
патопсихологічна характеристика мислення як психічного пізнавального процесу.
28. Порушення операційної
сторони мислення.
29. Порушення особистісного
компоненту мислення.
30. Порушення динаміки
мислительної діяльності.
31. Порушення процесу
саморегуляції пізнавальної діяльності.
32. Патопсихологічна оцінка
порушень мислення.
33. Розлади розумової
працездатності.
34. Пам’ять і інтелект та їх
розлади.
35. Патопсихологічна оцінка
порушень інтелекту.
36. Розлади мовлення.
37. Психологічна та
патопсихологічна характеристика емоцій.
38. Емоційна сфера та розлади
афективності.
39. Класифікація порушень
емоцій.
40. Патопсихологічна оцінка
порушень емоцій.
41. Психологічна та патопсихологічна
характеристика волі.
42. Патологія вольової та
довільної регуляції.
43. Психологічна та
патопсихологічна характеристика свідомості.
44. Характеристика
непсихотичних форм порушення свідомості.
45. Характеристика
психотичних форм порушення свідомості
46. Розлади самосвідомості.
47. Характеристика змінених
станів свідомості.
48. Порушення структури
ієрархії мотивів особистості.
49. Формування патологічних
потреб та мотивів.
50. Психопатоподібний
розвиток ціле покладання (порушення смислоутворення, саморегуляції та
опосередкування).
51. Порушення саморегуляції
та опосередкування.
52. Порушення критичності та
спонтанності поведінки.
53. Специфічні розлади
особистості (психопатії).
54. Характеристика
патопсихологічних типологій особистості.
55. Патопсихологія статевої
ідентичності і статево-рольової поведінки
56. Сутність етіології та
патогенезу психічних захворювань.
57. Психологічні феномени та
патопсихологічні синдроми при невротичних розладах.
58. Психологічні феномени та
патопсихологічні синдроми при особистісних розладах.
59. Психологічні феномени та
патопсихологічні синдроми при шизофренії.
60. Психологічні феномени та
патопсихологічні синдроми при епілептичних психічних розладах.
61. Психологічні феномени та
патопсихологічні синдроми при органічних психічних розладах.
62. Психосоматичні розлади та
захворювання.
63. психологічний аналіз
психопатичних розладів особистості.
64. Принципи побудови
патопсихологічного обстеження дітей.
65. Діагностика психічних
порушень у дітей.
66. Експериментально-психологічне
обстеження дітей.
67. Характеристика методів
нейропсихологічного дослідження.
68. Діагностика інтелектуального
розвитку дітей 6-8 року життя.
69. Психологічне
консультування дітей з відхиленнями у розвитку.
70. Психосоматичні розлади в
період новонародженості, немовлячий період.
71. Порушення харчової
поведінки у дітей раннього віку.
72. Розлади сну у дітей
раннього віку.
73. Патологічні звичні дії в
ранньому дитячому віці.
74. Розвиток мовлення у
ранньому дитячому віці та його порушення.
75. Психічні розлади, що
виникають під впливом материнської депривації.
76. Психосоматичні розлади у
дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
77. Психосоматичні розлади у
підлітків.
78. Психопатологія ранньої
юності.
79. Психологічні особливості
та психічні розлади людей зрілого, похилого та старечого віку.
80. Клінічні та психологічні
закономірності дизонтогенезу.
81. Олігофренія як типова
модель психічного недорозвинення.
82. Затримка психічного
розвитку та парціальні форми недорозвинення психічних функцій.
83. Специфічні розлади
мовлення.
84. Специфічні розлади
шкільних навичок (дислексія, дисграфія, дискалькулія).
85. Затримка психічного
розвитку у зв’язку з церебростенією та психоорганічним синдромом.
86. Затримка психічного
розвитку у зв’язку з ранньою депривацією та педагогічною занедбаністю.
87. Затримка психічного
розвитку у зв’язку з тривалим астенічним станом.
88. Затримка психічного
розвитку у зв’язку з враженням аналізаторів.
89. Ушкоджений психічний
розвиток (органічна деменція).
90. Перекручене
диспропорційне недорозвинення психіки (ранній дитячий аутизм).
91. Дизгармонійний психічний
розвиток (психопатії та патологічний розвиток особистості).