Питання для підсумкового контролю із загального мовознавства

 

1.        Предмет, зміст і основні завдання загального мовознавства.

2.        Місце мовознавства в системі наук.

3.        Загальне, конкретне та прикладне мовознавство.

4.        Проблеми співвідношення мови і мислення

5.        Мова і свідомість; Мова і пізнання

6.        Мова і картина світу

7.        Мова і культура.

8.        Основні проблеми лінгвокультурології.

9.        Мова і суспільство

10.    Мова і мовлення

11.    Соціальний характер мови.

12.    Мова як знакова система

13.    Основні напрямки семіотики. Провідні семіотичні концепції

14.    Основні поняття семіотики. Проблема знака. Типологія знаків.

15.    Особливості мовних знаків

16.    Системний характер мови

17.    Парадигматичні та синтагматичні відношення між мовними одиницями

18.    Основні елементи мовної системи. Одиниці мови.

19.    Основні рівні мовної системи та їх характеристика

20.    Фонологічний рівень  системи мови.

21.    Синтаксичний рівень системи мови.

22.    Лексико-семантичний рівень системи мови.

23.    Морфемно-морфологічний рівень системи мови.

24.    Лінгвістичні універсалії та їх дослідження.

25.    Типологічна класифікація мов. Проблеми лінгвістичних універсалій

26.    Розвиток  мовознавства у Давній Індії:

27.    Китайське граматичне вчення

28.    Греко-римське мовознавство

29.    Арабське мовознавство

30.    Розвиток мовознавства в епоху середньовіччя

31.     Розвиток мовознавства в епоху Відродження

32.    Всезагальна раціональна граматика Пор-Рояль

33.    Передумови та джерела виникнення порівняльно-історичного мовознавства.

34.    Концепція Ф.Боппа та її роль у становленні порівняльно-історичного мовознавства.

35.    Концепція Я.Грімма та її роль у становленні порівняльно-історичного мовознавства.

36.    Концепція Р.Раска та її роль у становленні порівняльно-історичного мовознавства.

37.    Концепція О.Востокова та її роль у становленні порівняльно-історичного мовознавства.

38.    Натуралістичний напрям у мовознавстві. Концепція А.Шлейхера

39.    Філософські та лінгвістичні погляди В фон Гумбольдта

40.    Визначення сутності мови в концепції В фон Гумбольдта

41.    Антиномії мови в концепції В фон Гумбольдта

42.    Основні положення лінгвофілософської концепції В фон Гумбольдта

43.    Психологічний напрям у мовознавстві ХІХ століття

44.    Лінгвістична концепція О.О.Потебні

45.    Молодограматизм в історії мовознавства: 

46.    Московська лінгвістична школа. Концепція П.Ф.Фортунатова

47.    Казанська лінгвістична школа.Основні положення концепції Бодуена де Куртене

48.    Школа “слів та речей”. Концепція Г.Шухардта

49.    Школа лінгвістичного естетизму. Концепції К.Фосслера, Б.Кроче

50.    Соціологічна школа. Концепції А.Мейє, Ж.Вандрієса

51.    Проблеми визначення мови в концепції Ф. де Соссюра

52.    Учення Ф. де Соссюра про зовнішню та внутрішню лінгвістику

53.    Учення Ф. де Соссюра про синхронію та діахронію

54.    Учення Ф. де Соссюра про мову як систему

55.    Учення Ф. де Соссюра про мову як систему  знаків

56.    Значення лінгвістичної концепції Ф. де Соссюра для розвитку мовознавства ХХ ст.

57.    Копенгагенський структуралізм (глосематика). Концепція Л.Єльмслева.

58.    Празька лінгвістична школа

59.    Американський дескриптивізм

60.    Лондонська школа структуралізму.

61.    Неогумбольдтіанство. Концепції Л.Вайсгербера, Й.Тріра, Г.Іпсена, Ф.Боаса.

62.    Провідні лінгвістичні концепції ХХ століття

63.    Когнітивна лінгвістика

64.    Теорія  лінгвістичних гештальтів

65.    Функціоналізм у лінгвістиці

66.    Лінгвістика тексту

67.    Дискурс як обєкт лінгвістичного дослідження

68.    Теорія мовленнєвої комунікації

69.    Лінгвістична філософія

70.    Генеративна лінгвістика. Н.Хомський

71.    Психолінгвістика

72.    Соціолінгвістика.

73.    Етнолінгвістика: гіпотеза лінгвальної відносності та її критика

74.    Менталінгвістика

75.    Прагмалінгвістика

 

Hosted by uCoz